Chusta na drutach – jak zacząć?

Zawsze marzyłam o chuście zrobionej na drutach. Oczywiście mogłabym jakąś kupić, ale wolę mieć nowe wyznanie. Na drutach umiem tylko podstawy. Zwykle uczę się czegoś nowego, gdy upatrzę jakiś projekt.

Do zrobienia chusty zbierałam się miesiącami. Czytałam o tym jak zacząć i oglądałam różne filmiki. Włóczkę kupiłam już kiedyś, gdy miałam do wydania voucher 100€.

Jak zrobić chustę na drutach? Jak zacząć? Jak ma wyglądać? To ostatnie pytanie na ten moment jest dla mnie najmniej ważne, bo zapewne albo cała chusta mi nie wyjdzie i będzie pruta albo… sama nie wiem.

Zaczęłam od czytania postu z blogu http://mojerobotkowanie.blogspot.ie/, który znajdziecie tutaj. Niestety post o tym jak zacząć chustę wygasł, więc sięgnęłam po Youtube. Filmik Aurelia MyszkaSzara dobrze pokazuje co należy robić poza jedną rzeczą. Zaczęłam robić chustę tak jak zostało to pokazane, ale nie podobał mi się brzeg. Ktoś inny napisał, aby wszystkie oczka na lewej stronie przerabiać na lewo, a na prawej na prawo. Brzeg jest gładki i ładniejszy. Filmik: https://www.youtube.com/watch?v=GTcjAlENvxo

Używam drutów 2,75mm z długą żyłką 80 cm, choć dłuższa byłaby milej widziana. Włóczka jakiej użyłam to Manos Del Uruguay Lace.

Na razie wygląda to u mnie tak:

DSC_8919

Dodam kolejny post na ten temat, gdy dojdę do ażuru.