Projekty, których ukończenie zajmuje lata.

Z rękodziełem bywa tak, że mamy mało czasu na hobby, a pomysłów milion. Nie jest źle, gdy kolejne idee mnożą się w głowie, gorzej, gdy próbujemy je na raz wprowadzić w życie. Aby móc coś zrobić trzeba mieć na to materiały. Kto z nas nie miał uczucia z rzędu: “ale ładny wzór, na pewno mi się przyda” “podoba mi się ten splot, ale kto to będzie nosić?” “promocja 3za2 za włóczki? A może mi się przydadzą?” “ta włóczka ma tak ładne kolory… może coś z niej zrobię” “kupię ten kordonek, a jutro na pewno zacznę ten obrus dla…”

Później zauważamy, że jeden kosz na zasoby to za mało… kolejny wiele nie pomoże… a w kącie niedokończone projekty. Jak z tym walczyć?

Na początek dobrze jest przejrzeć projekty nad którymi pracujemy i zastanowić się czy na pewno chcemy je skończyć. Jeśli nie… sprujmy to i zostawmy włóczkę na inny projekt. Z rozpoczętych robótek, które jednak chcemy ukończyć, zróbmy listę, które po kolei należy skończyć. Pracujmy tylko nad tym jednym projektem. Łatwo brzmi, trudniej zrobić, ale próbować trzeba. Najważniejsze, aby nie zaczynać kolejnych projektów.

Co zrobić z nadmiarem zapasów? Jest kilka wyjść. Możemy sprzedać niepotrzebne włóczki. Jako, że ja akurat zwykle kupuję na upatrzony projekt to je chomikuję, ale i nie kupuję kolejnych. Dobrym pomysłem jest obdarowanie kogoś kto może marzy o zaczęciu swojej przygody z robótkami. Na pewno, gdy wszędzie wysypują nam się materiały należy powiedzieć sobie stop.

Niejeden projekt został spruty. Wiele godzin zmarnowanych. Tak to już bywa z tym rękodziełem. Chociaż jest jeden projekt, który robiłam 2 lata, ale go skończyłam. Ten projekt to szalik dla znajomego na urodziny. Sam wybierał kolory i ogólny zarys.

Były to moje początki z szalikami. Chciałam zrobić coś innego. Szalik wykonany poziomowo, a nie pionowo. Słabo mi wtedy szło z liczeniem próbki. I tak oto, po dwuletniej męczarni, wykonując na rząd 500 oczek lewych, stworzyłam to:

Szalik jest długi, ma około 3 metrów długości, ale poza tym jest piękny. Mam nadzieję, że obdarowany znajdzie sposób jak go nosić.

Najważniejsze to się nie poddawać. Powodzenia.

2 thoughts on “Projekty, których ukończenie zajmuje lata.

Leave a Reply

