Jak zrobić misia?

Na pewno niejeden raz człowiek zamarzył, aby coś stworzyć. Dlaczego by nie misia?

Na całe ciało, pomijając uszy, wykorzystałam ten wzór:

wzorszyd1

Niestety nie potrafię odnaleźć źródła…

Przy każdej części, na końcu robótki, zostawmy dłuższą nitkę. Będzie nam potrzebna do pozszywania misia w całość.

Jeżeli chcemy użyć safety eyes, należy pamiętać, że trzeba je wsadzić przed wypchaniem głowy.

Misia robimy, tak jakby “spiralą”. Nie zakańczamy każdego rzędu oczkiem ścisłym, tylko zaznaczamy markerem (może być zwykła nitka), gdzie jest pierwszy półsłupek. Dzięki temu szew nie będzie widoczny.

Wzór na pyszczek i uszy znajdziecie na tej stronie: http://czartorka28.blogspot.ie/2014/06/tutorial-jak-zrobic-szydekowego-misia.html

Gdy mamy już wykonane wszystkie części, nabieramy na igłę nitkę ręki, wkłuwamy w miejsce, które nam pasuje, a następnie przeciągamy nitkę przez misia na drugą stronę (nie zaciągajmy za mocno nitki). Igłę wkłuwamy tam skąd dopiero co wyszła i z powrotem do ręki. Powtarzamy tę czynność kilkakrotnie, a pozostałą nić wbijamy w misia we wszystkie strony. Tak samo postępujemy z drugą ręką i nóżkami.

Pyszczek przyszywamy dookoła, uważając aby nie zaciskać zbyt mocno nitki. Uszy przyszywamy w kształcie ), aby ładnie się układały.

DSC_5538

Kokardkę możecie wykonać dzięki tej stronie: http://stitch11.com/botique-bow/

Wyszywamy brwi i nosek tak jak nam się marzy.

DSC_5527

Nie potrafię podać wzoru na sukienkę, bo robiłam ją z głowy, ale dobrze jest zacząć od kwadratowego karczku, później kilka rzędów jednakowej ilości półsłupków, a następnie zacząć rozszerzanie sukienki zwiększając liczbę półsłupków.

DSC_5539

Aby zrobić buty, wystarczy znaleźć jakiś wzór, nie wyrabiać całej podeszwy, a potem analogicznie do wzoru, przeliczając oczka, wykonać je. Buty są zabezpieczone nitką poprzeciąganą przez nogę.

Misia w całości prezentuje się tak:

ykJwhva

Od Was zależy jakich rozmiarów szydełka użyjecie. Miś został wykonany szydełkiem 3,5 mm, a ubranka i ozdoby 2 mm. Włóczka to bawełna.

Gdy dziecko dostało misia w swoje rączki, zaczęło z nim tańczyć, więc myślę, że została zaakceptowana.

Jeśli macie jakieś pytania to piszcie śmiało.

Advertisements

2 thoughts on “Jak zrobić misia?