Narzędzia zbrodni, czyli czym szydełkuję i nie tylko.

Aby móc coś tworzyć zawsze są potrzebne jakieś narzędzia. W sklepach roi się od pięknych zestawów, etui, futerałów, szydełek wielu rozmiarów, miękkości, kolorów, to samo z drutami, a do tego jeszcze setki akcesoriów. Człowiek najchętniej by to wszystko zgarnął w ramiona i poszedł w stronę kasy…

Moim zdaniem najlepiej jest, aby kupować na dany moment to co jest potrzebne. Zestawy często kosztują krocie, a czasem jednego elementu nie użyjemy nigdy. Tak właśnie robię. Zaczynałam z maminymi szydełkami i drutami, niektóre zapewne po babci, a potem powolutku dokupowałam co potrzebniejsze rzeczy.

W pewnym momencie miałam wiele projektów na raz. Potrzebowałam wielu rozmiarów szydełek. Skusiłam się na najtańszy zestaw, coś takiego:

http://www.amazon.co.uk/Multi-colour-Aluminum-Crochet-Hooks-Needles/dp/B00AMB5QM4/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1431780703&sr=8-1&keywords=crochet+hook

81mZtcZvtsL._SL1200_[1]

Źródło: http://www.amazon.co.uk/Multi-colour-Aluminum-Crochet-Hooks-Needles/dp/B00AMB5QM4/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1431780703&sr=8-1&keywords=crochet+hook

Futerał jest zniechęcająco plastikowy, ale spełnia swoje zadanie. Szydełka tragiczne nie są, można nimi coś zrobić, ale dłonie bolą, a mniejsze rozmiary… łamią się w trakcie robótki. Co wtedy? Wtedy idę i kupuję droższy odpowiednik…

Zakochałam się w firmie KnitPro, bo lubię ich pomysły i kolorystykę, a na dodatek mój sklep ma szeroki asortyment tejże firmy.

Na urodziny dostałam taki zestaw: http://www.amazon.co.uk/KnitPro-Symfonie-Crochet-Tunisian-Multi-Color/dp/B0030M1B1W/ref=sr_1_8?ie=UTF8&qid=1431780615&sr=8-8&keywords=knit+pro+crochet

DSC_9880

Dzięki nim mogłam zasmakować stylu tunezyjskiego. Jest to ciekawa odmiana od tradycyjności. Powoli się zabieram się za kolorową czapkę tą metodą. Szydełka, jak widać, prezentują się pięknie. Są z drewna, więc w pewnym sensie są “ciepłe”. Można nimi szydełkować nieskończone godziny bez bólu… Niektórzy narzekają na dokręcane żyłki – nie mam z  nimi żadnych kłopotów.

Gdy tworzyłam bieżnik zauważyłam, że tania wersja szydełka bardzo szkodzi moim stawom. W sklepie natknęłam się na to oto cudo: http://www.amazon.co.uk/Steel-Crochet-Hook-1-75mm-Soft/dp/B006XBZTBU/ref=sr_1_22?ie=UTF8&qid=1431780662&sr=8-22&keywords=knit+pro+crochet+soft

DSC_4585s

Ból jakby ręką odjął.

Na ostatnich zakupach zapragnęłam wypróbować większe rozmiary szydełek z miękką rączką KnitPro. Oto tego rezultat: http://www.amazon.co.uk/KnitPro-Waves-Aluminium-Crochet-Green/dp/B00F3CUTP6/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1431780615&sr=8-2&keywords=knit+pro+crochet

Oczywiście kupiłam jedno… Znów poziom wygody w stosunku do taniego szydełka przebił wszystko.

Co jakiś czas zamawiam sobie, przy okazji, zestaw znaczników: http://www.amazon.co.uk/KnitPro-Plastic-Locking-Stitch-Markers/dp/B009NERKU2/ref=sr_1_20?ie=UTF8&qid=1431780578&sr=8-20&keywords=knit+pro Mają super kolory, są bardzo wygodne i szybkie w użytkowaniu… Szczerze polecam.

DSC_5288s

Na temat drutów czy innych rzeczy wspomagających pracę napiszę w innym poście, aby tu nie przedłużać.

Jeśli macie jakieś pytania, piszcie śmiało.

2 thoughts on “Narzędzia zbrodni, czyli czym szydełkuję i nie tylko.

  1. o kurcze. Niektóre piękne, takie kolorowe. Ja kiedyś robiłam, a to na drutach, a to na szydełku, nawet gobelinek strzeliłam! Chciałam ponowić rękodzieło, ale skończyło się na zakupie książki jak robić koronki :-)

    Liked by 1 person

Leave a Reply

