Wymarzona tunika – jak zrobić – część VI – ostatnia

Pobierz wzór na tunikę tutaj.

Pozostało nam zszycie wykonanych części.

Mamy 4 części: przód, tył, 2 rękawy.

Zszywanie zaczęłam od przodu i tyłu. W pewnym momencie jest zwężenie na przyszycie rękawów. Właśnie do tego momentu zszywamy.

Na tej grafice jest pokazany sposób w jaki ja zszyłam 2 części.

1_jd_orig

Grafika pochodzi stąd.

W trakcie zszywania dobrze sobie podzielić całą robótkę na części znacznikami. Ważne jest, aby to robić równo i sekwencjami. Części układamy do siebie lewymi stronami na zewnątrz. Długość nitki do zszycia musi być co najmniej 2 razy większa niż zszywany fragment. Igłę przeciągamy przez 2 oczka. Co 1-3 przeciągnięcia lekko zaciskamy nitkę, ale nie za mocno, aby szew był elastyczny.

1

Następnie zszywamy ramiona. Na nich również są fragmenty zwężania, które zostawiamy. Rękawy zszywamy wywrócone na lewą stronę. Używajmy znaczników. Można najpierw przyszyć rękawy do reszty robótki, jak komu wygodniej.

Gdy mamy zszytą główną część i ramiona to pozostaje nam najtrudniejsza część: przyszycie rękawów do całości. Prułam chyba ze 3 razy, aby bluzka dobrze leżała pod pachami. Pewnie Was też czeka sprawdzanie. Na obydwu częściach widoczne są zwężenia, znacznikami łączymy całość, aby wiedzieć jak zszyć. Potem leci z górki.

2

Gdy mamy już zszyte wszystkie części to dół rękawów wykańczamy grafiką Bico.

receita_209_1702

DSC_3983s

Cały dekolt obrabiamy 2 rzędy półsłupków, rząd pojedynczych słupków rozdzielony oczkiem, rząd półsłupków.

DSC_3686

Cała tunika prezentuje się tak:

10633436_283167195206936_4805866675757855309_o

10626240_283167088540280_4223342249455748368_o

10575405_283167178540271_6179831251108751465_o

1836600_283167035206952_7900531819571350138_o

W rzeczywistości wygląda 100 razy lepiej. Odpowiedni top pod spód potęguje piękno. Czasem potrafi wyskoczyć jakaś schowana nitka, ale co to za problem schować igłą.

Jeśli macie jakieś pytania to piszcie.