Wymarzona tunika – jak zrobić – część III

Pobierz wzór na tunikę tutaj.

Mamy już ponad połowę przodu tuniki. Czas na dekolt z ramionami. Była to jedna z trudniejszych części. Po pierwsze, żeby dekolt ładnie wyglądał to trzeba zrobić tak, żeby na środku był jeden motyw, a nie 2 obok siebie, więc należy odpowiednio wyliczyć. Po drugie brzegi się zwężają i trzeba ucinać wzór. Byłam przerażona samym wyglądem wzoru:

tunique--JPG

Na szczęście wcale nie tak ciężko było to wszystko ogarnąć. Nie mam możliwości opisania tego wzoru rząd po rzędzie, bo sama jak robiłam to miałam trochę inaczej. Po prostu patrzyłam co wychodzi na krańcach.

Aby zacząć dekolt należy zajrzeć do I części poradnika i wyrobić początek wzoru na półsłupkach z poprzedniego rzędu. Na wzorze dobrze widać “środek dekoltu”, o którym pisałam. Robimy wyliczoną liczbę motywu, u mnie to 6, oczywiście te 6 jest niepełne, ważne, żeby zachować środek.

Oczywiście jedno ramię wykonujemy z robótki, a na drugie musimy dołączyć nową nitkę.  Te krzyżyki na wzorze to 2 rzędy półsłupków z rzędem pojedynczych słupków rozdzielonych oczkiem. Motyw z poprzedniego postu. Ramiona też się zwężają, ale to jest czytelne zdjęcie użytego wzoru:

tunique---JPG

Legenda:

o. ł. – oczko łańcuszka

psłg – pojedyncze słupki łączone górą (co to jest? Przeczytaj tutaj)

p. r. – poprzedni rząd

  1. 6 o. ł., 2 pojedyncze słupki łączone górą (co to jest? Przeczytaj tutaj), rozdzielone 4 o. ł.,  4 o ł., *2 psłg, 4 o. ł.,* – powtarzamy ** wyliczoną ilość razy, kończąc na 2 psłg, 2 o. ł., pojedynczy słupek wbity w poprzedni rząd.
  2. 4 o. ł., 2 pojedyncze słupki w łańcuszek p. r., *o. ł., 5 pojedynczych słupków w łańcuszek p. r.,* – powtarzamy ** wyliczoną ilość razy, kończąc na o. ł., 3 pojedyncze słupki.
  3. 4 o. ł., pojedynczy słupek w o. ł. p. r., 4 o. ł., *2 psłg w o. ł. p. r., 4 o. ł.,*  – powtarzamy ** wyliczoną ilość razy, kończąc na 4 o. ł., 2 psłg.
  4. 4. o. ł., *5 pojedynczych słupków w łańcuszek p. r., 0. ł.,* – powtarzamy ** wyliczoną ilość razy, kończąc na o. ł., 6 pojedynczych słupków.
  5. 6 o. ł., *2 psłg w o. ł. p. r., 4 o. ł.,* – powtarzamy ** wyliczoną ilość razy, kończąc na 2 o. ł., pojedynczy słupek w p. r.

Motyw składa się z 4 rzędów. Powtarzamy potrzebną ilość razy od rzędu 2. do 5. Pamiętajmy, że jest to ramię i musi się zwężać. Jak to robić podpatrzycie na wzorze.

U mnie dekolt wygląda tak (jest już obrobiony do końca, ale o tym na koniec):

DSC_3686

Ramię powinno sięgać jakoś do połowy ramienia, nawet kawałek dalej.

Jeśli macie jakiekolwiek problemy to piszcie. Już niedługo koniec wzoru.

Advertisements

2 thoughts on “Wymarzona tunika – jak zrobić – część III