Wymarzona tunika – jak zrobić – część II

Pobierz wzór na tunikę tutaj.

receita_209_1702

W tym poście zajmę się grafiką numer 2. Aby zacząć grafikę numer 2. musimy zakończyć na 3. lub 6. rzędzie opisu grafiki 1. Na obrazku widać, że w pierwszym, trzecim, szóstym i ósmym rzędzie są słupki pojedyncze. Mi bardziej odpowiadają 2 rzędy półsłupków.

Każde oczko, słupek, z poprzedniego rzędu to jeden półsłupek. Najlepiej, żeby ich liczba była parzysta.

Motyw grafiki 1. powtórzyłam 10 razy. Motyw grafiki 2. 5 razy. Sami musicie zobaczyć jakie proporcje lepiej Wam pasują.

Legenda:
o. ł. – oczko łańcuszka
p. r. – poprzedni rząd
**(gwiazdki) – powtórz od do, czyli motyw.
  1. o. ł., półsłupek w każde oczko p. r. (robimy tak, aby była liczba parzysta).
  2. o. ł., półsłupek w każdy półsłupek p. r.
  3. 4 o. ł., *pojedynczy słupek, o. ł.,* –  powtarzamy ** wyliczoną ilość razy, kończąc na pojedynczym słupku w o. ł. p. r.
  4. o. ł., półsłupek w każde oczko p. r.
  5. o. ł., półsłupek w każdy półsłupek p. r.
  6. 5 o. ł. w 4. półsłupek p. r.,* 4 o. ł. w 4. półsłupek p. r.* – powtarzamy ** wyliczoną ilość razy, kończąc na półsłupku w o. ł. p. r.
  7. 5 o. ł., *półsłupek w środek ł. p. r., 4 o. ł.,*- powtarzamy ** wyliczoną ilość razy, kończąc na półsłupek, 1 o. ł., pojedynczy słupek w 1. o. ł. p. r.

Powtarzamy tyle razy ile sobie wyliczyliśmy kończąc na momencie 2 rzędów półsłupków po pojedynczych słupkach przerywanych oczkiem łańcuszka.

DSC_3684

Pozostał nam jeszcze do wykonania dekolt, potem po krótce objaśnię tył, a na sam koniec zostaną rękawy i zszywanie. Mam nadzieję, że piszę czytelnie i nie macie żadnych problemów ze zrozumieniem. Jak coś to piszcie.

Advertisements

4 thoughts on “Wymarzona tunika – jak zrobić – część II